Kodowanie kolorem i położeniem sprzyja wyborom prozdrowotnym

7 sierpnia 2012, 11:58

W Massachusetts General Hospital (MGH) wprowadzono prosty program, który miał zachęcać do dokonywania prozdrowotnych wyborów żywieniowych. Pudełka z produktami/daniami oznaczono kolorami - zieleń to najlepsza opcja, żółty pośrednia, a czerwony najgorsza - a przemieszane wcześniej na półkach napoje przesegregowano w taki sposób, by na poziomie wzroku i tuż powyżej znajdowały się woda i napoje dietetyczne



Po operacji zaćmy komórki macierzyste regenerują soczewkę

10 marca 2016, 13:45

Zespół z USA i Chin wykorzystał komórki macierzyste do regeneracji soczewki u niemowląt z wrodzoną zaćmą.


Zobaczyć niewidzialne

11 grudnia 2019, 05:00

Naukowcy z natury są ciekawscy i często zaglądają tam, gdzie nie powinni. Z takiego zaglądania czasami rodzą się odkrycia, które dosłownie poszerzają horyzonty. Dzięki polsko-amerykańskiej współpracy udało się niedawno wykorzystać praktycznie fenomen widzenia światła, które teoretycznie powinno być dla naszego oka niewidzialne.


Pszczoły potrafią błyskawicznie podejmować właściwe decyzje

11 lipca 2023, 11:52

Podejmowanie decyzji to podstawa procesów poznawczych. Jest ono wynikiem oceny możliwych konsekwencji podjętych działań. Mózg pszczoły miodnej jest mniejszy niż ziarenko sezamu. A mimo to podejmuje ona decyzje szybciej i mniej się przy tym myli, niż my. Robot, który miałby wykonywać zadania pszczół, potrzebowałby wsparcia superkomputera, mówi profesor Andrew Barron z australijskiego Macquarie University


Dotyk wart tysiąca słów

16 stycznia 2008, 23:15

Amerykańska agencja NASA opublikowała właśnie książkę dla osób niewidomych, w której można znaleźć nie tylko teksty zapisane alfabetem Braille'a, ale też obrazy. Zdjęcia gwiazd, mgławic i galaktyk, a nawet teleskopów, zostały wzbogacone o linie, guzki oraz inne urozmaicenia powierzchni, łatwe do wyczucia palcami. Za pomocą zmiennej faktury oddano nie tylko kształty, ale też kolory i inne cechy kosmicznych obiektów.


Zmysłowe zestawienia

23 lipca 2009, 08:43

Reklamując jedzenie, warto odwoływać się nie tylko do smaku, ale do wszystkich zmysłów. Spot będzie wtedy skuteczniejszy, a i sam produkt zyska przychylniejsze oceny (Journal of Consumer Research).


Problem Molyneaux rozwiązany

11 kwietnia 2011, 10:39

Gdy przed 300 laty John Locke w swoich Rozważaniach dotyczących rozumu ludzkiego przywołał tzw. problem Molyneux zapewne nie przypuszczał, że miną aż trzy wieki, zanim ludzkość będzie potrafiła odpowiedzieć na stawiane tam pytania.


Mózg może się nauczyć widzieć także w wieku nastoletnim

3 lutego 2014, 12:03

Badanie dzieci z wrodzoną ślepotą, które przeszły operację usunięcia zaćmy w wieku nastoletnim, wykazało, że nawet w tym wieku mózg może się nauczyć wykorzystywać nieznany dotąd zmysł.


Przeszukiwanie bocznego wiatru to klucz do sukcesu polowań niedźwiedzi polarnych

14 kwietnia 2017, 11:47

Namierzając swoje ofiary, nerpy obrączkowane, niedźwiedzie polarne polegają na wrażliwym nosie i bocznym wietrze.


Ebooki i audiobooki na jednym czytniku – inkBOOK Calypso Plus z obsługą Storytel, Empik i Legimi

21 stycznia 2021, 12:47

Od nowego roku fani nowoczesnego czytania mogą połączyć przyjemność lektury ebooków ze słuchaniem audiobooków ze Storytel. To jedna z nowych funkcji najnowszego czytnika polskiej firmy inkBOOK Europe - modelu inkBOOK Calypso Plus.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy